Plusgrader...

Äntligen säger jag.
Men kanske lite fel med tanke på Speed Ski på Idre Fjäll i helgen.

Ett par balkongbilder medan jag ser på skidåkning från Falun och en hyrfilm...


Ingen oro för vårflod här uppe.


Men med lite regn och kommande kalla nätter så kan det bli skargolf i slutet av nästa vecka...

Konsum i Idre har börjat hyra ut filmer. 29 kr per dygn. Lågt pris.


Tråkigt om Idre Bio inte lyckas på grund av den sortens konkurrens.
Men å andra sidan är det jättestor skillnad mellan ett mysigt biobesök tillsammans med andra och en DVD i datorn...

Och premiärkänslan på Idre Bio är ju speciell. Nypoppade Popcorn finns på plats men fåtöljerna saknas.
Å andra sidan är det få biografer som har en restaurang i entrén och i utgången efter filmen.

Jag minns när jag bodde några år i Paris för drygt 30 år sedan. Då var ett biobesök eller teaterbesök alltid kombinerat med mat på en liten restaurang i närheten.

Men räkchips från Idregrillens Thaikök är inte heller dumt när man ser en film hemma i soffan.

Idre Bio är ju som skapt för en sorts trevligt storstadsliv. Mitt i byn. Och det är inte långt till vare sig Njalla eller Idregrillen om man vill äta på annan lokal än just Lodjuret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0