Idag blev det lite av varje...

Ove och jag började med en tur till Fjätervålen. Eftersom Ove måste välja mellan olika typer av liftkort för en dags skidåkning i "flatljus" (inte den täta dimman som igår, men obehagligt svårt med kontrasterna och sikten) så tillbringade vi mesta tiden i Fjätervålen åt att säga hej och fika. 

Full fart och kö i bijettluckan.


Och i skidshopen var det full fart.

Robert S skrev och skruvade bindningar till hyrskidor i flygande fläng...


... och i kassan var det full fart och god stämning.
Jag ville inte blixtra för mycket med kameran för att fånga all glad personal på bild när det kryllade av kunder.
Det blir kanske fler tillfällen i påskhelgen.

Jag tog också en bild på fasaden till den nya utbyggnaden på restaurangen.


Jag tycker att det blev snyggt med grått kring fönstren... vet inte om det är min förtjänst, men jag hade i alla fall ett samtal med PG innan fasaden var färdigmålad och föreslog järnvitriol istället för svart eller vitt.

Liftpersonalen har mer gult och knallbrunt...

Man blir fort brun när man jobbar ute och alltid har ett soligt leende.

Ove och jag åkte efter någon timme vidare till Idre Fjäll.
Fjätervålen inbjuder till åkning i hög fart, och när sikten är så där irriterande kontrastlös så blir det inget nöje.

På Idre Fjäll tog Ove en ny bild på samma ställe som igår.
Ni kan jämföra hur det såg ut.

Igår. Hon som är närmast i bild är en trevlig turist som var lite osäker på vägen ner...


Och idag från samma plats. 
 
Alla hittade ner utan hjälp, men Uffe åkte gammal parallellslalom och vågade inte trycka fast kanterna

Slöåkning och för mycket tryck på hälarna är inte kul med Carvingskidor.
Men det fungerar om kanterna inte är för vassa och man fått öva lite.

Efter skidåkningen blev det några golfbollar.

Ove fick låna en järnsexa som jag hade i bilen och slog säsongens första bollar.

Fredrik och Malin var i golfshopen för att packa upp nya varor.
Vi tittade in och sa hej och Ove köpte ett par golfbyxor som han letat länge efter i olika butiker.

Nyplogat fram till shop och kansli..


Snart får man vandra runt på banan med gamla och nya vänner och slå olika fantastiska golfslag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0