Golf, fjälltur, Njalla, bilbatteri och ateljébesök

Erling och jag slipade på golfsvingen i snön.


Ingen skare som bär än...

Och vårt speciella träningsområde bland träden vid rangen är fortfarande snötäckt


Men det går ju att slå några gamla bollar från regnskyddet (snöskyddet) ändå...

Snygg avslutning Erling!

Efter golfövningarna bjöd Erling på en liten tur upp till Idre Fjäll och Nipfjället.

Vy från Idre Fjäll mot Norge med "Dalarnas längsta" i förgrunden.


Nipfjället


Städjan från parkeringen vid Nipfjället

Där har jag roliga minnen...

Vi var ett litet gäng som gick upp och åkte utför i Maj för sisådär 7-8 år sedan...
... det brukar finnas kvar en hel del snö just på den här kanten en bra bit in i Maj.

Efter fjällbesöket blev det lunch på Njalla och därefter lite skruvande för att koppla in det nya batteriet i bilen.

Anslutningen till pluspolen fick jag vända upp och ner för att kablarna skulle nå fram.
Det blev ju lite specialarrangemang på grund av att jag vägrade att köpa ett sk-tdyrt Fordbatteri med platta poler...
Men gissa om det var pyssle bara med att skruva fast batteriet i sina fästen. Jag fick i ett läge använda ficklampa och en bit toalettpapper för att få en bult på plats...

Men efter ett första försök där jag missat en av alla olika kablar till pluspolen så löste det sig.

Den smala röda längst upp i bild är min egen manuella anslutning till bränslepumpen.

Men nu har jag bil igen - efter 3 månaders vila så startade den direkt och spann som en riktig raskatt....

Jag gjorde små turer på byn och tog en sväng hem till Arne och Angela.

Arne har en del nytt på gång nästan varje dag...

Den här lurige mannen är inte färdig, men redan nu en intressant bekantskap...

Och det här skulle kunna vara Arnes alternativa "Rondellhund"...


Arne bjöd på kaffe och nybakat Angelabröd med lingon. Läckert!
När Angela kom efter ett besök hos vänner, så fick jag med mig en bit av det nybakade brödet hem.

En lyckad dag med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Ewa & Thomas (fotot fr golfen)

Hej Uffe!

Jag söker efter Arnes tavlor!!

Har du någon sida där jag kan hitta dessa, gärna med priser.

Funderar på att köpa en present till kusin ...

Kommer upp i påsk.

Hör gärna av dig.

2010-03-23 @ 15:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0