Bloggar är också intressant...

Jag har en längre tid intresserat mig för diskussioner om klimatet på olika bloggar.

En av de bloggar som jag både läst och flitigt kommenterat på har blivit stor och uppmärksammad.
Bloggägaren har även förekommit i media som någon sorts representant för sansad kritik mot katastrofbilder om klimatet i media.

Och uppmärksamhet får man i bloggvärlden genom mätning av antal läsare och antal kommentarer.

Nu har ägaren till den aktuella bloggen börjat be om ekonomiskt stöd för att kunna fortsätta att uppträda i media genom deltagande i olika konferenser.

Jag bidrog en gång med en hundring för att hon skulle kunna delta i en konferens om klimatet. Men det var länge sedan.

Nu tycker jag att bloggägaren snarare skulle betala sina läsare en tioöring per läst inlägg och det dubbla för en kommentar... ;-)

Ironiserar nu. Men ibland har jag fattat att den bloggen är totalt ointressant om man är intresserad av klimatförändringar.

Men jag fortsätter att följa den eftersom det är intressant att se hur olika människor uppträder på Internet när dom kan vara anonyma.
När jag deltar med en kommentar så finns en länk till min egen blogg. Visserligen inte med vare sig adress, fullständigt namn eller CV. Men jag finns ju ibland på bild och alla fattar att jag bor i Idre... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0