Systembolagsbutik i Idre... forts...

Idag fick jag svar från kundtjänst på det mail jag adresserade till styrelsen för Systembolaget igår.

Svaret här:  (mitt mail finns i ett inlägg från igår)
---

Hej. Tack för ditt mejl!
 

Det var tråkigt att höra att du upplever en försämrad service som ombudskund.


För att ge våra kunder en bättre service med möjlighet att beställa från hela vårt ordinarie sortiment har våra centrala varudepåer tagit över leveranserna till samtliga ombud. När våra varudepåer tagit över samtliga leveranser visade det sig att kapaciteten på depåerna inte räckte till för att garantera leverans av både kundbeställningar till våra butiker och beställningar till ombud med en leverans
tid på endast en dag. Av denna anledning ändrades leverans
tiden för kundbeställningar i butik från en till två dagar.

 

Under sommaren, när antalet beställningar ökar kraftigt, har inte våra depåer tillräckligt hög kapacitet för att kunna klara av denna ökade belastning. Därför har vi varit tvungna att se över hela distributionskedjan för att kvalitetssäkra leveranserna till samtliga våra ombud. Detta har inneburit att vissa ombud, beroende på mängden beställningar, har fått fler leveransdagar, vissa färre än tidigare. Samtliga ombud har av samma anledning numera alltså två dagars leveranstid på beställningar, precis som övriga kunder har för beställningar inom Systembolaget. 


Vår ambition är att tillhandahålla en så bra service som möjligt för våra ombudskunder. Grundläggande för denna service är att kunna säkra leveranserna, något vi alltså prioriterar. 
 

Jag har full förståelse för att en förändring av ledtider och/eller antal leveransdagar kan upplevas som en försämring.


Naturligtvis kommer jag att vidarebefordra dina synpunkter till ansvariga.
För oss är det dock viktigast att kunna säkerställa att varorna kommer fram i tid, något tidigare försäljningstoppar har visat att vi inte har kunnat göra.

 


Välkommen att kontakta oss igen.

 

Med vänliga hälsningar


Mia Lindbäck
Kundtjänstinformatör
0771-83 83 00
Systembolaget AB, 103 84 Stockholm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0