Systembolagsbutik i Idre.

Nu när det är klart med etablering i Idre så är det viktigt att kommunen, företagare och den allmänna opinionen blir överens om den lämpligaste lokaliseringen.

Och då menar jag lämpligast med hänsyn sekundära effekter på andra näringar i byn.

Då tänker jag i första hand på Konsum som hittills haft nytta av att vara ombud för Systembolaget.
Som jag har fattat så är Konsum villiga att bygga ut för att ge rejält med plats för en Systembolagsbutik, och lyckas det så är det bra för Idre.

Annars är risken stor att vi inte bara blev av med den bensinstation som vi saknar efter "Etanolidiotin".
Vi kanske bara får kvar en livsmedelsbutik också, och det kan ju inte vara bra för orten.

Så jag hoppas att Konsum får gehör för sitt förslag och får ett stort stöd från bygdens företagare och kommunen.

Och jag kan även tänka mig att Konsumbutiken i Särna kan hamna i bekymmer om Konsum i Idre tvingas lägga ned. Det bör ju finnas en del samordningsfördelar med varuleveranser genom att Konsum har två butiker här uppe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0