"Svenska flaggans slag".

Greensometävling där Erling och jag vann förra året.

Jag fick spela i ett internationellt lag tillsammans med Marko som normalt bor i Köln, och började med golf i Idre för två år sedan.

Marko och jag började med en trippelbogey på ettan.

Tävlingsledningen med Micke och Skalman gick i bollen före oss, och dom var snyggt klädda i de rätta färgerna för dagen.

Vi kom ifatt dom på hål 3. Där gällde "Närmast hål" som ett extrapris.

Den tävlingen vann dom inte, men dom vann "Längst på två slag" på hål 16.
Precis framför foregreen efter två slag. Inte illa.

Jag tog en bild på mitt sällskap i vänta på vår tur...

Alf, Putte och min lagkompis Marko.

Marko och jag hade en tung start, men blev inspirerade av Alfs och Puttes spel.

Jag "vann" närmast mitten på myren med mitt utslag, men Marko placerade sin boll i utkant av vintergreen. Jag tror vi fick sju i på hålet... tung start och tung fortsättning alltså. Vi gjorde också full pott på hål 4... nio i alltså...

Men därefter gick det lite bättre.

På hål 9 gjorde Putte och Alf en snygg Birdie och Marko och jag gjorde Par.

Nu låg vi bara 1,2 slag efter Putte och Alf (efter avdrag) och det kändes inspirerande eftersom dom hade spelat bra.

Men Angela och Maj hade bra kontakt med oss efter nio hål, och dom gick i bollen bakom. Så nu gällde det att hålla i...

Här sitter Angela och Maj tillsammans med bollkompisarna Inge och Lars och väntar på mat, medan Skalman förbereder prisutdelningen.


Vår boll började sista nio med tre Par i rad för båda lagen, så det kändes ju extra inspirerande.

Efter rundan njöt vi av det härliga vädret och insåg att vi i alla fall hade spöat Alf och Putte genom att vi hade mer hcp att dra av.

Markos fru Anette dök upp lite diskret då och då från hål 16 tillsammans med lilla vovven Lilly.

Marko har ingen aning om hur det har gått efter vår urusla start...

Så till prisutdelningen.


Två trevliga treor från Västerås. Norund och Malle.
Malle läser min blogg och brukar ibland skriva en kommentar.

(Lies Mobilradio som är världberömd i hela Västeråstrakten)

Malle (Mats Lie altså) gav mig tre logobollar före tävlingen. En skickade jag mitt i myren på hål 3, men två har jag kvar. Så bara så du vet Trond, den är min...


På andra plats var det helnorskt

Lagomguten Björn Nymoen och miniguten Rickard Mortensen kom tvåa.
Rickards syster Marja var ju med och vann EM igår, så det var väl kul att brorsan slet i toppstriden idag.

Jag hann inte med att fotografera själva prisutdelningen för tvåorna eftersom jag fattade vad som började närma sig.

Man måste ju börja kamma sig och förbereda ett vackert segertal... 


Ulf och Marko klädde sig i sina snygga vinsttröjor och Anette tog bilden.

Det internationella laget vann alltså.

Kommentarer
Postat av: Marko Schmidt

Hej Uffe,

tack för din utmärkt rapport från igår.

Idag jag är liten trött men det var en

bra tid med golf.



Hejsan,

marko, anette och lilly

2010-06-07 @ 13:55:37
Postat av: UffeB

Det var ett bra lagarbete Marko!

Hälsar

Ulf

2010-06-07 @ 23:44:09
Postat av: anders lie

hej uffe tänkte man skulle slippa se broder en vecka men ack vad jag bedrog mig.. tack för en trevlig blogg mvh anders lie

2010-06-08 @ 11:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0