Massor av regn...

Det regnade häftigt på morgonen och förmiddagen och började om framåt kvällen.

Jag åkte ut till golfbanan utan egentliga planer på att spela golf.

Men efter ett par timmars uppehåll blev jag sugen på golf.


Men så kom nästa rejäla skur...

Men senare blev det riktigt soligt, varmt och fint, så jag spelade nio hål med Håkan och Putte.
Lyckades få poäng på alla hål och totalt 19 poäng. Vilket blir 37 och en sänkning med 0,3 om man lägger till de ospelade hålen.

Kanske lite dumt att göra så två dagar före en tävling. Men så gjorde jag. 17,6 nu igen alltså, och det hade jag ju för en vecka sedan. Och jag tappade ett extra slag på hål 6.

Men när man ska spela en lagtävling, även om den på fredag är väldigt speciell, så tycker jag att det är rättvist mot övriga spelare om man har ett hcp som visar att man kan nå alla greener på rätt antal slag och klara att tvåputta, även om det hittills aldrig skett på alla hål samtidigt... för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0