Kanelbullematch och en härlig kvällsrunda

Potten med kanelbullar blev ju nollställd igår.
Idag såg det länge kärvt ut för Idrelaget. 5 hål ner efter 7 spelade.

Men när vi skulle slå ut på hål 14 var vi bara 3 hål ner. 


Jan skickar en boll till green men många meter höger om flaggan.



Jan ser nöjd ut och Ann ser beundrande ut.
Erling har tvättat både bollar och klubbor och är laddad.

Min boll hamnade några färre meter vänster om flaggan. och det blev ett enkelt Par.
Idre vann hålet och var nu bara 2 hål ner...

Efter hål 16 och 17 var matchen "All square".

Avgörande kanelbullematch på hål 18 alltså.

Jag fick ett knepigt läge efter ett snett andraslag.

 
Ann fotograferade, och jag fick ut bollen på fairway utan att slå av klubban och tjänade kanske 50 meter...

Men Ann gjorde Bogey på hålet och vann två kanelbullar.

Efter lite prat och mat så gick Ann, Jan och jag ut för ett nytt nappatag med de sista nio hålen.

På hål 11 fick jag ett bunkerläge som var nästan en kopia på det som Jan hade igår.


Bollen var inte pluggad och jag försökte skicka bollen rakt upp med hjälp av sanden och en stängd klubba.


Sanden reste sig mot flaggan men inte bollen...


Andra försöket gick lite bättre men så himla nyfiken ska man inte vara på bollträffen.
Inte undra på att man får ont i nacken.

En bra bild på en hukande Ulf blev det i alla fall.

När vi kom till hål 16 var det strålande sol och de moln som hade dragit undan blev blåsvarta i det låga solljuset.


Hål 16 en skön sommarkväll.


Ann hade en drive som hon tyckte var lite otäckt kort för att passera Havet på andra slaget.
Men visst gjorde hon det!

Efter hål 16 tog vi en liten skön rast på "balkongen" vid hål 17


Ann och Jan njuter i solen.

Jag gjorde äntligen ett Par på hål 18. Första i år.
Tredjeslaget i högra bunkern från ruffen till höger med 110 meter kvar.
Från bunkern 1 meter ovanför flaggan.

Putten vinglade iväg utför efter att jag petat iväg den. Vinglade fel och var på väg förbi hål men vinglade rätt igen och slank i hål.
Vi har alltså en del supersnabba greener utan gräs. Men det finns små fläckar där gräset på kvällarna vuxit en del. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0