Det blev bara nio hål idag...

... inte i tänderna, men på golfbanan.

Jag var hos tandhygenisten och "tvättade" tänderna och Erling tvättade kläder.
Därför spelade Erling och jag bara en kort match över nio hål.

I väntan på Erling passade jag på att ta en bild på den lilla trevliga fjällbäck som porlar vid brevlådorna där jag bor.


Som vanligt blev det en jämn match.
Efter hål 5 var det oavgjort både i matchspelet och i antal slag.


Erling ser trygg ut eftersom han vann hål 5 och utjämnade matchen.



Bra drive, men min var någon enstaka meter längre...
... men Erling vann hålet med ett slag bättre.

Vi delade hål 7 och 8 och Erling var ett upp i både match och slag inför hål 9.

Vi klarade oss från regn trots svarta moln i olika väderstreck.

Jag vill ta bilden före utslaget på sista hålet för att det var en vacker bild (men också för att försöka rubba Erlings fokusering)...

Vi delade sista hålet. Båda hade Birdieputt på vintergreen men det blev två Par.

Erling vann alltså med ett hål och ett slag.

Vid utfarten hade John murat färdigt vid infarten till tomtområdet.

Snyggt, men vad är det för liten gubbe som vandrar iväg där borta?
Någon sorts hemlig murarhantlangare, eller ett blivande hotellspöke? Spännande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0