Balkongbild en skön kväll...

Vackert kyrktorn med skogklädda höjder i bakgrunden. Och nyttiga paraboler i förgrunden.


Men imorgon blir det nog en del regn. För att inte tala om på tirsdag om man får tro yr.no.



Vi får väl se hur det blir.

Jag glömde att berätta en kul liten grej efter golfen idag.
Marko och Anette gav mig skjuts ner till korsningen vid Tullsationen.

Några sekunder efter att jag hade klivit ur bilen kom jag på att jag glömt kameran i deras bil.

Vi hade inte våra telefonnummer, och jag visste inte hur långt det var till deras fritidshus på andra sidan sjön.

Vad gör man? Jag ville ha kameran och bilderna från dagens golftävling.

Jag såg att Björn och Rickard svängde in mot Idre by efter oss och tänkte att jag kunde ta en promenad över bron mot Norge och be Björn skjutsa mig på jakt efter kameran.

När jag passerat bron och ingen Björn kommit så vek jag in på vägen mot Idresjöns fritidsområde och tänkte knacka på hos någon vem som helst för att får skjuts bortöver.


Men jag behövde inte gå långt innan jag såg en tyskregisterard Volvo komma mot mig.
Det var Marko och Anette som hade hittat kameran och var på väg till Shell för att söka upp mig...

Jag frågade hur långt det var till deras fritidshus.

Åtta kilometer svarade Marko...

Tur att jag slapp gå hela den promenaden.
Jag fick skjuts hem med min kamera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0