Alla ordinarie greener öppna fr o m idag...

... och en del är nu lika snabba som när proffsen spelar.

Erling och jag som är vana vid en del kluriga vintergreener utan gräs såg fram mot att få putta på en gräsligt snabb (men ibland gräslös) ordinare green.

På hål 1 hamnade vi så här inför puttningen.

Erling ligger på foregreen i bakgrunden och jag ovanför flaggan närmast i bild.

Erling började och satte sin putt i en snygg båge och bollen tippade i från rätt sida av hålet.
Jag gjorde samma men från andra hållet.

Rekonstruktion för att försöka visa bolbanorna...
Vi tyckte båda att det var kul att få spela på proffsigt snabba greener efter de puttarna.

Men den lyckan räckte bara en kort stund. Vi hade svårt att ställa om när vi därefter puttade på en del greener med ytor av kortklippt gräs blandat med "proffsgreener"  ;-)

Men hur snabba var det snabbaste och gräslösa greenerna?

Jag tog med Stimpmätaren och mätte kors och tvärs på hål 13 som ser väldigt plan ut för ögat.

Högsta värdet blev 12, och snittet blev 10. Lägsta värdet blev 8 och då var det mätt tillbaka från den riktning som gav värdet 12.

Så även plana greener lutar pyttelite alltså.

Vid hål 11 var det full fart med det sista för att färdigställa den ombygga bunkern.
Både Erling och jag försökte pricka bunkern för att få premiärspela den, men vi missade kort till vänster och fick skrika FORE åt Jonas, John, Robert och Tore.

John vinkar glatt i en lite skönt avslappnat position i golfbilen...

Och en snygg och bättre bunker har det blivit.


Innan vi åkte till banan så åt jag en god lunch utanför ICA.

Perfekt och läcker "Brunch" för en som vaknat sent och slarvat med frukosten.

Imorgon är det tänkt att det ska bli en kul landskamp mellan Norska och Svenska medlemmar i klubben och väderprognosen tyder på hällregn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0