Spännande golfmatch med Nigel och Alf

Det började enkelt för mig. Drive och Sandwedge för Birdieputt på första hålet...
Men det blev ett Par för mig och ett Par för Nigel. Alf hade en tung start med ett ospelbart läge i skogen för andra slaget. Jag såg hur han måttade både hit och dit och till och med bakåt...

Men när man spelar både poängbogey och matchspel i form av Köpenhamnare brukar det kunna svänga snabbt och bli spännande in i det sista. 

Efter åtta spelade hål var Nigel i ledningen med 2 poäng före Alf som var 2 poäng före mig.
I Köpenhamnaren ledde Alf med 1 poäng före Nigel som var 10 poäng före mig....


Här sitter grabbarna som har greppet om matchen och väntar på att få slå ut på hål 9.

Jag gjorde ett Par på hål 9 efter att en kul putt uppför svängt i från rätt sida. En del kallar det tur.


Vi tog en paus och släppte igenom en tvåboll. Nu var ställningen den att Nigel ledde poänbogeyn 2 poäng före Alf och mig som delade andraplatsen.

Men i Köpenhamnaren var Alf fortfarande i ledningen 1 poäng före Nigel, men nu var jag bara 7 poäng efter Nigel...

Framför tee på hål 10 var asfalten uppgrävd på grund av stopp i avloppet.

Lars-Olov med maskin och Tore i hålet med spade. Och eftersom det flöt på bra på banan idag kunde banvärdarna Pipa och Gunnar övervaka jobbet.


Lars-Olov tittar ner på Tore i sina snygga byxor...


Tore gräver utan att bli svettig. Han har en likadan tröja som jag, men eftersom min blev fläckig efter att jag handtvättat den så varnade jag Tore. Enbart maskintvätt - om den skulle bli svettig eller smutsig.


Lars-Olov tyckte att mina byxor var extremt snygga och fick låna min kamera för att ta en bild...

När vi efter det studiebesöket spelade golf igen så hamnade mitt andraslag på hål 10 bra.


En del kallar det tur. Den landade vänster om greenbunkern, studsade framåt men rullade mot avgrundsstupet till vänster om green. Men se! Där fanns en liten hylla som stoppade bollen. Med en tursam chipp snett bakåt så blev det Par på hålet.

Men Nigel gjorde också Par och ryckte till sig en ledning även i Köpenhamnaren.
Och jag knappade i lite på Alf som nu var tvåa.

Hål 11 delade Alf och jag.
Hål 12 delade Nigel och jag.
Hål 13 vann jag och Alf och Nigel delade.

Nu var plötsligt ställningen skojigt jämn igen.
Nigel i ledningen med 1 poäng före mig som var 1 poäng före Alf... 

I poängbogeyn var Nigel och jag lika och Alf hade tappat 4 poäng på ledarduon.


Nigel fick ett lite trångt inspel till green på hål 16...


... och det svåra läget gjorde att vi inte vann vare sig en flaska vin för Birdie i bollen eller en öl för ett Par för Nigel.

Hur som helst så var nu läget föjande efter hål 16.

Köpenhamnaren (matchspelet): 
Alf 32 poäng, Nigel 32 poäng och Ulf 32 poäng!

Poängbogey:
Nigel och Ulf i delad ledning med Alf jagande bakom.

På hål 17 studsade Alfs boll på fairway långt upp till höger, men vi hittade aldrig bollen. Märkligt.

Det kanske avgjorde matchen. Jag vann nämligen Köpenhamnaren men bara 1 poäng före Alf.
Poängbogeyn vann jag 2 poäng före Nigel.

Efter golfen åt jag en Thairätt på grillen tillsammans med Alf.

Biff med röd curry och morötter. Läckert. Alf skulle senare spela Gutgolf. Jag avstod på grund av väntat regn.


Och regnet kom...


Mina golfkamrater var väl vid det här laget på hål 5 eller 6...
Glad att jag avstod.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi spilte de 9 siste hullene i dag. Vi gikk i 3. ballen (den siste) og fikk styrtregn da vi var på hull 12. Alle var gjennomvåte på et øyeblikk. Uvanlig fordeling v deltakere: 7 nordmenn og 2 svensker!!

Per Sjøvold vant en svært våt gutgolf:

2010-07-15 @ 22:05:49
Postat av: Anonym

Kul att ni kjempede er igjenomm.



Jeg har sitt Per på hull 13 några gånger...

Denne gången må han ha missat rangen...

2010-07-15 @ 22:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0