Oväntad golf idag...

Jag hade bokat tvättstugan på eftermiddagen och inte räknat med någon golf idag.

Men så ringde Anki och berättade att hon och Gunnar var på plats för att spela golf.
Jag kunde flytta tvättiden till klockan 19 och spelade därför kul golf med Anki och Gunnar i ett allt bättre väder under dagen.

Givetvis tävlade vi i olika individuella varianter. Köpenhamnare, poäng och slag.

Gunnar spelade bäst och vann allt. Anki kom tvåa.


På hål 10 hände något som jag bara sett en gång tidigare under mina tolv år i Idre.
Ankis boll träffade den svartgula 150-pinnen på hål 10 och studsade in på Fairway...


Vackert väder som bara blev bättre och bättre under dagen.


Anki slår ut på hål 17. Vi missade alla green, men lyckades ordna var sin Bogey efter bra chippar men tvåputt på en krånglig green.

Vi har ju en del krångliga greener i år trots att det snart är augusti.

Undrar vad man gör för att försöka få till det? Undrar också vad Golfklubbens styrelse tycker om hur det ser ut på banan? Men dom kanske inte har varit på banan i år?

Och det här kan ju inte vara roligt för utbyggnadsprojektet, som i ett nytt bolag vill bygga ut banan genom att sälja tomter vid banan och bygga hotell och Spa... ett bolag som kunde ha dragit nytta av alla utmärkelser som golfbanan fått genom åren.

Imorgon blir det golf med Nigel och vi får vinka till Anki och Gunnar som går i en senare boll. Men vi kan kanske vinka till dom när vi är på hål 8.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0