Kul banvärdsjobb, men ingen egen golf...

Jag fick låna Inge och Gunnels roliga golfbil eftersom alla klubbens bilar var uthyrda.
Den fungerar precis som en elbil, men brummar lite eftersom den är bensindriven.

Inge var på väg in med nycklarna efter att ha spelat nio hål. Men jag var inte i akut behov av bilen så det var lugnt.

Tog en bild på Tore som klippte en nydressad övningsgreen

Alla greener var nydressade idag och därmed jämnare, men kanske lite långsamma på morgonen med fukt i sanden.


Så kom Inge på hål 9. Andraslaget i bunkern men han skickade lätt upp den på green...


Parputten blev lite kort i linje eftersom bollen samlade på sig sand från den nydressade greenen.
Men Bogey är väl OK på hål 9.

På väg ner till hål 3, för att para ihop en ensamspelande norrman med en tvåboll som gått nio minuter tidigare, så dök det upp en harpalt som snabbt gömde sig på harpaltsvis.


Ser ni den lille rackaren?


Så här ser den ut på nära håll. Ihopkrupen (hoppkrupen) med rumpan mot mig och öronen vända bakåt för att höra det den inte kan se. Och för att inte synas. Helt blickstilla. Trots att norrmannen kom gående och vi stod och tittade på den och jag pekade och försökte beskriva var den låg.

Den skuttade iväg först när jag startade golfbilen och åkte vidare...

Tvåbollen före väntade in norrmannen vid tee på hål 4 och därefter blev det alltså en informell landskamp mellan Sverige, Danmark och Norge.

Dom verkade trivas tillsammans och det visade sig vara fler länder representerade..

Här sitter från vänster till höger Sverige, Finland, Norge och Danmark.
Finland spelade inte, men var med som supporter. Den lilla flaskan med 2 cl Enkel1, som jag klippt in i bilden, fick jag av den danske deltagaren när dom spelat sju hål.
Tack!

Hur det gick i landskampen vet jag inte, men det lät som att Sverige (och Jönköping) låg bra till efter fyra spelade hål... dom var lite hemligt luriga efter nio hål...

Senare var jag inställd på att få ta bilden jag missade igår.
Ett trevligt och duktigt golfgäng från Högbo (20 personer) spelade arton hål igår och trettiosex idag.


Det var här som jag missade "bönen" inför hål 16 som jag skrev om igår.
Fyra knäböjande golfare framför "templet" vid hål 16...

Men idag fick jag bilden.


Nej dom bad inte, dom försökte bara att ta en rolig bild med sin egen kamera med självutlösare i gräset på tee.

Ungefär den här bilden...

Men det visade sig att kameran i gräset hade fokuserat på gräset och gjort bilden suddig.

Så nu slog vi två flugor i en smäll. Jag fick min bild och en till. Och jag kunde ta den bild dom ville ha med deras egen kamera...

... och en rolig detalj var att jag ville vara på plats när bollen skulle anlända till hål 16. Jag hade koll på när dom slog ut på hål 6 och kikade i mitt rondtidsschema. Det pekade på att dom skulle vara på hål 16 klockan 11:55. Jag såg också att dom låg på ungefär samma schema vid hål 10 och hål 13.

Men jag var där redan 11:35 för att inte missa tillfället. Dom kom 11:53...

Kul att jobba som Banvärd. Man får träffa många trevliga och glada människor. Trots att våra greener är svårhanterliga idag.

Men vad sjutton, golf ska vara svårt!

Jag såg tidigare på dagen en fyrboll herrar på hål 1. Inga bilder, men det roliga var att en låg låg långt ner i skogen till höger och övriga på fairway. De som låg på fairway hamnade till höger och vänster om green. En del kort och en del långt.

Han som hade bollen i skogen placerade andra slaget två decimeter från flaggan och gjorde Birdie!

Imorgon ska jag ha kul som Banvärd igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0