Golf med Nigel och Alf idag.

Första 18-hålsrundan för mig på en vecka...
... och jag började med två riktiga golfslag på hål 1 och hål 2. Och allt kändes rätt och lätt.

Missade visserligen en hyfsad chans till Birdie på första hålet, men värre start har man ju upplevt många gånger.

Men efter en duff på tredjeslaget på hål 2 så blev det "en vanlig dag på jobbet"...

Efter nio hål var Nigel i ledning 2 poäng före mig som var 3 poäng före Alf.

Under de sista nio hålen kom det några korta men intensiva regnskurar.

Men före regnet hade Alf och Nigel två bunker besök. Nigel på hål 10 och Alf på hål 11.


Men först en vy från hål 10 bort mot hål 16.
Vackra blommor. Jag kallar dom rallarrosor, men Alf hade ett par norska namn som jag glömt...


Nigel visade hur viktigt det är att slå igenom ett bunkerslag. Excellent. Några meter för lång, men ett skolexempel på bunkerslag. Bollen flög högt och snuddade toppen av flaggan på vägen ner.

Alf fick ett knepigt och pluggat läge i bunkern på hål 11

Usch vilket läge. Hur gör man?
- Stängd klubba och stenhårt under sanden?
- Öppen klubba och utnyttja "bounsen" på klubban?

Hur som helst så tog Alf i...


Alf provade någon av varianterna och lyckades nästan...

När vi kom till hål 14 kom det en första rejäl regnskur, men den varade bara i en eller två minuter.

Det kom en ny när vi skulle slå ut på hål 16, men där tog vi en paus under tak.


Efter att vi tagit oss över "Havet" på hål 16 hade Nigel ett läge med 150-pinnen nästan i spel.
Men bollen susade förbi pinnen med god marginal.
Alf letar bollar. 


När vi kom upp till tee på hål 17 var det en vacker himmel med snygga moln efter några rejäla regnskurar. Kan dom bubbla upp till åskmoln möjligen?


Den trevliga viloplatsen vi gul tee på hål 17 visar att det har regnat. Alf och Nigel är relaxade inför de två sista hålen.


Och Nigel ville ha en bild på spelkompisarna och lånade min kamera.


När vi slagit ut på sista hålet och knallat fram till våra bollar kom en åskknall, och det regnade våldsamt bortåt Foskros. Men pyttelite på oss.

En rolig runda men med en klar segrare.

Vi hade "Längsta drive" på hål 12. Den vann Nigel.
Vi hade "Närmast hål" på hål 14. Den vann Nigel.
Vi spelade Poängbogey. Den vann Nigel.
Vi spelade "Köpenhamnare". Den vann Nigel.

Ingen lagtävling denna gång eftersom Erling hade förhinder.

Men trots knackig golf så är jag nöjd med mina fyra hyfsade golfslag i rad på hål 1 och 2.
Och moro att få spela med mina roliga golfkamrater igen.

Moro = roligt = fun
Roligt = lugnt = calm

...ungefär (om man översätter från norskan)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0