13 hål golf idag...

... första gången som jag frivilligt avbrutit en golfrunda. Och dessutom helt i onödan...

Det såg inte ut att bli regn, så jag hade varken paraply eller regnjacka med mig. Och när vi skulle ut på hål 14 kom det ett tunt, men tätt duggregn. Sånt regn som knappt syns, men som gör att man blir jättevåt jättefort om det fortsätter.

Så jag gick av efter hål 13 eftersom det var nära hem till klubbhuset.


Jag hade spelat med Birger och Erling som fortsatte rundan.

Efter gårdagens skyfall var det några tillfälliga sjöar på hål 6.

Ingen av oss hade bollhåv, och jag hade förväntat mig att Erling skulle ta av sig skorna eller lämna bollen åt sitt öde. Men icke. Han vandrade ut försiktigt och fiskade upp bollen.

När jag kom till klubbhuset var de första bollarna i Höstsätern Cup på ingång efter nio hål.
 
Och duggregnet upphörde lika fort som det började.

Men jag passade på att fotografera lite i väntan på att mina spelkamrater skulle dyka upp på sista hålet.
Bilder utan kommentarer. Ni känner dom alla.











Undrar vem som fick pokalen?



Dom spelade en kul variant på snörgolf. Snöret fick bara användas på green, och alla hade samma snörlängd om jag fattade rätt.

Och så småningom kom mina kamrater till hål 18.

Dom tackade varandra för kul golf och tur med vädret... det blev ju sol ibland efter att jag klivit av.

Vi hade också besök av Ove och Elvy

Premiär här i år tror jag. Jag tipsade dom om läcker Thaimat på grillen, men kockan var inte på plats idag, så dom åt kåldolmar såg jag senare.

Cina var ute och gick med konstigt långa och bestämda steg...

... men det berodde på att det behöver grävas och repareras ett avlopp med stopp imorgon.
Och Cina förbereder genom att mäta upp ungefär var stoppet är.

Jag gick senare till Njalla och åt en läcker renskavsgryta i brist på Thaimat på grillen.
Och jag fick se några småkillar som cyklade ut i Kvalptjärn på Tronds roliga ramper. Tyvärr hade jag inte kameran med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0