Nytt rekord...

... två dagar utan ett blogginlägg från Uffeb... :-)

Men 33 200 besökare sedan starten och trots frånvaron av nya inlägg så är du inte ensam om att titta in. Det är c:a 40-60 personer som tittar varje dag sedan en längre tid.

Men nu kommer det ett inlägg.
Jag har varit i källarförrådet och letat fram min handikappade batteriladdare till bilen.
Jag fick hjälp av Erling med langningen när jag röjde ut i gången för att hitta laddaren.

Den saknade krokodilklämmor och hade lite korta sladdar för att nå batteriet. Men Erling ställde upp med skjuts till elfirman på byn, och med hjälp av min lödkolv och lite eltejp så är laddaren nu redo för att ladda. Kul pyssel.



För de golfvänner som undrar hur jag kan putta så bra, så är det övningsmattan i hallen som syns i bild.. :-)

När jag ändå var i källaren som tog jag ett par närbilder på infästningen för den bakre stötfångare som jag skaffade för ett år sedan. Jag hade kvaddat den som sitter på Forden lite lätt och köpte en begagnad från en skrot någonstans i Sydsverige. Men när jag kikade i paketet så tyckte jag att fästena inte såg ut att passa.
Och därför har den blivit liggande.



Men nu tog jag ett par bilder till...


... och när jag tänker efter så kanske det trots allt är rätt. Till saken hör att jag inte har monterat bort den trasiga, utan bara kikat lite i springan vid den ena sidan och såg då inte hela infästningen. Hur lat kan man vara?

Här står i alla fall bilen och väntar på att jag ska koppla in batteriladdaren imorgon.

Om batteriet är fruset och inte vill ta laddning i kylan så har jag en värmepistol till hjälp...
Spännande!

Byte av stötfångare får vänta till i vår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0