Lite golfjobb bland annat idag...

Åt lunch på Njalla tillsammans med Erling och Affe många andra. Och då dök Egon upp och åt, och han sökte också några frivilliga till lite jobb på golfbanan.

Det handlade om att skotta tak och sätta upp en reklamskylt vid infarten till Idre. Alf har ju ett jobb att sköta, men Erlig och jag kan ju knappast tacka nej till att få göra en liten insats.


Egon sprintade upp på plasttaket över altanen med en specialkomponerad snöskyffel och efter en stund kom Lennart till hjälp.


Den fungerade mycket bra!

Erling och jag, som har lite större respekt för höjder och plasttak, hjälpte till efter bästa förmåga...

Erling och jag hjälptes åt med att kapa hängdrivan efter kanten och snön på taket över resultattavlorna. Ett tak som tappat lite av sitt stöd i ena hörnet på grund av ishalka tidigare i vinter... :-)


Ibland lossnade det mycket snö...

Efter den insatsen så slog Erling och jag ett par golfbollar med lugna golfsvingar och ett bra klipp i bollträffen...


Nu återstod bara skyltuppsättningen. Den krävde lite funderingar och konstruktionsarbete utan ritningar...

Här väntar skylten på lite kompletterande materialinköp.

Men när det började bli rejält mörkt så var den på plats


Lennart och jag tog en sväng ut ur byn för stt få se skylten på avstånd i mörkret

Svårt att se på den här suddiga bilden i mörkret, men det är den som sitter rakt under den sneda skylten från TELIA...

Kanske läge att sätta upp någon form av belysning på hela reklamtavlan nu när det är vinter och mörkt tidigt.
Det finns ju en stolpe och ett elskåp på stolpen bredvid.

Efter den jobbinsatsen satt jag på Idregrillen och såg Charlott Kalla vinna OS-guld.
Underbar tjej att se, inte minst efter målgång.
Charmigare idrottare får man leta länge efter.

Bild från SVT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0