Åkte några mil med Forden idag.

Det var bara minus 5 och kändes kul att åka runt och titta lite på de närmaste omgivningarna.
Bilen behöver ju rulla lite även när det är vinter.

Utförsåkningsintresset börjar så smått vakna till liv efter en köldperiod som hindrat mig, trots att jag vetat att temperaturen uppe i backarna varit 15 grader "varmare" än TV-rapporterna och haft en strålande men låg sol.

Men när det är minus 30 där bilen står, så blir man inte sugen på att packa in skidor och pjäxor och köra upp till "värmen". Och när man är bofast här uppe så blir man kräsen...

Idag var det minus 5 i byn och minus 7 på fjället.


Bild från parkeringen till skidstadion. Som ni kan se på flaggorna så drog det lite lätt. Jag skulle inte kalla det blåst, men ett litet kalldrag kanske...


Vildmarksnästet har inte öppnat uteserveringen än, men det kommer. Jag tog bilden därför att det kom en snöskoter med ett släp fullt av skrattande skidskolesmåttingar i bakgrunden. Dom syns knappt på bilden.


En ensam längdåkare i spåret bakom vallaboden. På träden kan man se att det varken har blåst eller blåser.
Snön som hänger på träden är fluffigare än sockervadd. Vi har ju inte haft plusgrader på långt över en månad...

Jag tog också en tur till Klingforsen för att dokumentera läget

Men det var för mycket otrampad snö för att jag skulle besvära mig med att gå fram till fallet.
Tog därför en bild från parkeringen.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Det blåste faktiskt en hel del på fjället natt till fredag, men träden är fortfarande fulla av snö hela vägen upp till toppen. Om det inte lossnade då lär det nog sitta tills det tinar bort...

2010-02-06 @ 22:14:50
Postat av: Uffeb

Jag tror dig.

Och det syns på träden att det troligen blåste från ett håll. Träden är fulla av fluffig och torr snö när man åker upp från byn, men har snöfria genar när man åker ner igen... ovanligt faktiskt.



Det vanligaste är annars snöfritt på solsidan...

2010-02-06 @ 22:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0