879 dagar på bloggen och 2 300 inlägg...

Men idag har jag inget att rapportera förutom att det är vinter och att jag har bokat tvättstugan.


Balkongbilder

Och där står Forden och väntar på batteribyte.

Det krånglade en hel del när jag väl bestämt mig för att köpa ett nytt batteri.
Enligt alla batteriexperter så ska bilen ha ett batteri som har ett annat längmått än det som sitter i bilen. 

Men ett standardbatteri passar med hjälp av de två speciella kabelskor som jag nu har fått hem till en kostnad av 84kr inklusive porto.
 
Att batteriet är 2,5 cm kortare på längden än vad alla batterileverantörer påstår beror nog på att bilen en gång är tillverkad för den tyska marknaden... den är ju importerad från Tyskland en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0