Kan man se att det är kallt?

Tog en balkongbild nu klockan halv fyra på eftermiddagen.



Den påminde mig om en målning av Hans Viksten som jag såg på ett galleri i Stockholm för minst 45 år sedan.
Tyvärr kan jag inte hitta den trots att jag genast gick hem och målade samma motiv ur minnet.

På Viktstens målning var himlen nästan klargul och framför den mörka skogen fanns en liten sjö och en liten båt på väg. Det spegelblanka vattnet lämnade ett v-format spår efter båten.

Men grejen som fascinerade mig var att ovanpå en talltopp i bakgrunden dansade en människa i silhuett.

Jag letade lite hastigt på nätet men hittade ingen bild. Men jg hittade en liknande på samma tema...


Men han målade nog många bilder på samma tema..

Här är en annan målning av Han Viksten som jag hittade på nätet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0