Stundtals bra golf idag...

Vi spelade ett antal lagtävlingar mellan Dam- och Herrlaget.

Damlaget bestod av Anki och Angela och herrarna representerades av Gunnar och Ulf.

Huvudtävlingen var en Bästboll Match, men vi räknade också samman lagens Poängbogey och lagens Köpenhamnare, och vi hade också en vanlig Bästboll.

Damerna vann hål 1 och hål 2 och var 2 upp ända till hål 7, och efter åtta hål var vi lika, men damerna vann hål 9.

Efter pausen vaknade Gunnar på allvar och gjorde tre Par i rad.


Här är början till det första Paret.

Två på green och nära Birdie.
På hål 11 var det också nära Birdie efter en lång och sned putt som nästan gick i.


Innan vi skulle slå ut på hål 12 väntade vi in en välkänd tvåboll, men vi slog ut tillsammans och Gunnar började. Kolla vilket fokuserat "fighting face" han har.


Det var en annan Gunnar och Pipa som kom ifatt och som vi spelade en flytande genomgång med på hål 12.


Pipa var både spelande chaufför och Caddie åt Gunnar.


Gunnar hade ett perfekt utslag med järn, men andraslaget var nog snäppet värre. 40 meter kort om green på två slag (med järn). Greenen var ju inte så lättputtad, men ett tredje Par i rad blev det.
Men även här en möjlig Birdiechans alltså!

Jag hade ett tredjeslag med en järn-8 på green, men lyckades bara göra Bogey, vilket även Anki gjorde efter ett längre tredjeslag som också prickade green.


På hål 15 började det regna lite smått, men det gick över.
I det här läget hade damerna genom Angela vunnit både hål 13 och 14 och matchen var "All square".

Men Gunnar vann hål 15 och jag vann hål 16.

Mitt fjärdeslag var en järn-8 från 115 meter rakt över tallen mitt i fairway. Bollen landade med bra bite straxt ovanför högra bunkern och låg sedan en dryg meter förbi hål för ett enkelt Par och en öl... det hade varit kul att se om den bollen träffade flaggan eller snuddade hålkanten för en "nästan vinflaska"...

Men på en svårputtad green missade jag Paret. Men Bogey räckte för att herrarna nu skulle vara 2 upp med 2 kvar att spela.

Gunnar vann hål 17 och då var det klart. Herrarna vann matchen med 3/1.

På hål 18 fick jag ett ovanligt bra utslag som låg mitt i fairway på högst punkten med ett rakt andraslag. En perfekt träff med min "blindkäpp" studsade på ett brunnslock vi 150-pinnen och studsade i full karriär framåt och lämnade lobbwedge kvar för en enkel Birdiechans.

På vägen fram fick Anki ett intressant läge djupt under en tall

Men hon fick ut den på fairway och en massa barr i håret.

Jag å andra sidan duffade min lobbwedge och hamnade i ruffen vid högra greenbunkern.
Fjärdeslaget råduffade jag och låg nu i bunkern.
Bunkerslaget möttes av en hård botten i bunkern och bollen hamnade i skogen på kanten ner mot parkeringen. Ett baklängesslag på grund av en tall hittade foregreen, putten rullade förbi hål en knapp meter men jag satte en baklängesputt med en hand för 8 i på hålet.  :-)

Herrarna vann samtliga lagtävlingar, och i den individuella och mer prestigefyllda kampen mellan Gunnar och mig, vann Gunnar med 3 poäng trots att jag haft en ledning med 4 poäng efter första nio.

Anki föreslog att priset i lagtävlingen skulle vara 1 vecka på Idre Golf och Spa, men 2 veckor för de som kom tvåa.
Jag föreslog att priset bara skulle gälla ett år eller två från nu, och det uppfattade jag som att alla accepterade.

Gunnar trodde att damerna menade två veckor som praktikanter på Spat, och så menade nog jag också - alternativt ett minispa vi röd tee på hål sex med naturligt bubbel i dricksvattenforsen.
Gunnar och jag håller med bubbel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0