Spelade min 75:te roliga golfrunda idag...

... jag spelade med Anki och Gunnar och vi hade perfekt väder och trevligt tillsammans.

Vi spelade ingen lagtävling eftersom vi var tre i bollen, men Bästboll Match mellan herrarna blev det, och det blev en Köpenhamnare på tre.

Vi började med 18 hål och alla klarade "Cuten" för att få vara med under de extra 9 hålen.


På hål 6 hamnade Anki i tillfällig sjö på fairway och droppade en ny boll medan Gunnar fick använda håven för att få plocka upp Ankis första boll.

Efter hål 6 var jag 2 upp i matchen mot Gunnar och i ledning i Köpenhamnaren.

Efter tretton spelade hål var jag 4 upp i matchen och i Köpenhamnaren i ledning 11 poäng före Gunnar.


När vi slagit ut på hål 14 kom Nicklas, Jan-Erik, Birger och en för mig okänd med egen Caddie för att slå ut på hål 11.

Några bilder från hål 15 där jag hackade mig fram i skogen och slutade med nio i...



Gunnars andraslag...


Ankis andraslag... eller om det var tredje...

Gunnar vann 15, 16, 17 och 18 och matchen var oavgjord. Köpenhamnaren vann Gunnar med 1 poäng.

Efter lite vila och mat i det härliga vädret spelade vi ytterligare nio hål, men den här gången från röd tee, och Gunnar bjöd mig på det hcp jag borde ha om jag rapporterat alla rundor.


Jag fick ett knepigt läge i bunkern på hål 3 men lyckades få upp bollen på green, men den stannade alldeles för kort. Och putten blev för kort eftersom gräset växer fort under dagen, men Anki och jag ordnade varsin Bogey trots att vi inte träffat green på utslaget.

Vad Gunnars boll träffade har vi ingen aning om eftersom vi aldrig hittade den.
Lika i matchen nu och lika mellan Gunnar och mig i Köpenhamnaren (vi fortsatte att räkna på resultatet från de första arton hålen).


En härlig sommareftermiddag och ett snyggt andraslag av Gunnar på hål 7.

För att sammanfatta så kan jag bara säga att vi hade en härlig golfdag och Gunnar vann rubbet.
Vi andra rundan trodde vi att vi skulle få sällskap av Angela som kom på hål 4 när vi hade slagit ut och letade boll på hål 5. Men hon skulle nog bara spela sex hål och dök aldrig upp på tee.

När det gäller greenerna och är det bara att ta det med ro när man spelar, men man kan bli orolig inför framtiden när det gäller golfbanestiftelsens ekonomi och golfklubbens engagemang.
Vi har ju haft förmånen att få spela golf på en fantastiskt härlig golfbana i många år.

En åtgärd som skulle kunna införas bums och leda till roligare golf och färre skador på Fairway vore en lokal regel om fri placering på Fairway när bolllen ligger mellan tuvor eller på torkad eller vått lerliknande underlag.

Det skulle innebära färre oreparabla skador på Fairway, roligare golf, och att fler plockar tillbaka en uppslagen torva.

Som det varit nu i sommar så struntar många i att lägga tillbaka en limpa gräslös jord eftersom den ändå inte kan växa fast utan bara ligger och torkar som en skrumpen och krokig skorpa.

Imorgon ska Gunnar få en match hela vägen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0