Returmatch idag med otur?

Nej det handlade inte om otur. Det var Nigels lagkamrat Ulf som hade en dålig dag...

Jag hade minst tre problem med golfsvingen. Jag hukade mig över bollen, jag tog alltför lång baksving och jag använde handlederna i tillslaget...

... och att försöka rätta till alla felen kräver fler än 18 hål eftersom det nästan krävs 3 hål för att rätta till varje fel...

Men vi hade bra väder, en hel del bra prestationer, och en spännande match ganska länge...

Den sista matchen över fyra hål från hål 15 slutade oavgjort efter att Nigel och jag vann hål 18.  :-)
Och där vann Nigel också ett glas vin som Jan-Erik satsade för den som gjorde Bogey eller bättre.
Nigel hade Birdieputt på hålet, men den hoppade och studsade och slingrade sig förbi hålet.

Jan-Erik startade med en Birdie på hål 1. Sammanlagt gjorde han 5 Par och en Birdie. Streckade 3 hål men hade ändå 35 poäng i mål.

Nigel streckade 2 hål och slutade med 34 poäng.

Nicklas spelade hål 16 på ett orginellt sätt. Utslaget långt men utanför Fairway till vänster innan "Havet". Andraslaget i mossan bredvid tee till hål 17. En Sandwedge kvar för en Eagle alltså...

Men han fick en putt för Birdie som resulterade i ett Par. Och alltså vinst av en Knappgårdsöl.


Här sitter mina spelkamrater och begrundar läget efter att Nigel och Nicklas gjort Par på hål 12.
Bortalaget Johansson är nu 4 hål upp i matchen med 5 hål kvar att spela, men i Köpenhamnaren leder Hemmalaget Nigel och Ulf med 5 poäng...


Nigel tog en bild också...


Nicklas slog ett järn med en häftig draw över skogen till höger, men prickade Fairway i nedförslut och hade en Lobbwedge kvar till flaggan.


Jan-Erik stirrar förvånat efter sin boll som missade krångligt läge i skogen och landade mitt i Fairway... (bollen syns som en liten vit prick uppe mot de blågrå molnen)

Men vi delade hålet och matchen levde.
Men den avgjordes på hål 14 när både Jan-Erik och Nicklas gjorde Par.
Och i Köpenhamnaren ledde plötsligt Bortalaget med 1 poäng.

Dom vann till slut den också med 3 poäng trots att Hemmalaget haft ledningen med 10 poäng efter hål 9.

Men vi vann sista hålet.

Vill jag berätta för den som orkade läsa ända hit.

Jag räknade hur många golfslag jag hade som kändes som golfslag. Dom var 5 stycken.
Jag satte också 2 puttar av alla möjliga. (OK att många andra hade varit att betrakta som möjliga om det varit antingen gräs eller gräsfritt på Green)




Kommentarer
Postat av: anki

Hej Uffe - kul att kunna gå in på din blogg och återuppleva trevlig golfrunda.

Alltid lika trevligt att komma upp till Idre-banan. Känner oss verkligen välkomnade till klubben varje ny säsong av glada och vänliga människor. Personal såväl som medlemmar!

Naturen, som alltid, hänförande vacker - underbart och avstressande att vandra runt även om golfen går si och så. Så har jag också genom åren gjort massor av reklam för Idrebanan. "Åk dit, bästa banan, super-trevlig klubb"!

Tyvärr kan jag inte göra det längre....I alla fall inte det här året. Gunnar och jag har aldrig spelat på någon bana i sämre skick - det är ju ändå augusti månad. Sorgligt men också förvånande. Saknar John!

.......men, som sagt, allt annat är ju kanon!

Kram Anki

2010-08-02 @ 18:35:24
Postat av: Uffeb

Hej Anki.



Hoppas att allt fungerar som planerat med ett nytt litet barnbarn!



När det gäller banan här uppe så hade det nog varit bättre att satsa på gräslösa greener i år.



Proffsigt snabba greener för en säsong hade kunnat varit något att skryta med.

Inte vackert, men hanterbart när man fick träna på Stimpvärden som proffsen har att jobba med.



Jag mätte Stimpen innan det började dyka upp grästofsar, och den låg på mellan 10 och 12.

Proffsen lär ha spelat på ett Stimpvärde av 14 en gång på Micklagård i Norge... det är samma värde som Fredrik har på golvet i shoppen.



Jag är förvånad över att golfbanestiftelsens styrelse och golfklubbens styrelse inte blev starkt oroade redan tidigt i våras. För att inte tala om hur läget såg ut i slutet av November förra året!



Redan då borde någon ha tänkt framåt, och bjudit in till ett möte om extraordinära åtgärder.

2010-08-02 @ 19:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0