Pernilla Wiberg Open!

När jag betalade startavgiften och fick scorekortet fick jag höra att Pernilla skulle ha hand om prisutdelningen, och då kände jag hur det dök upp någon sorts fokusering på skärpt golf hos mig...

... inga chansningar eller försök att spela över min förmåga, och inget testande av nya och omöjliga slag...


Pernilla välkomnade vid starten. Jag spelade med Anders och Finn från Oslo.


Anders och Finn hade med sig Anne-Mette som coach, men hon var lika mycket coach för mig.

Efter nio hål hade Finn och jag 18 poäng och vi har ungefär samma hcp. Anders (med c:a 10 i hcp)fick en olycklig start men började så småningom rada upp Par. Spännande.

Under sista halvan kom det några rejäla regnskurar med de största regndroppar jag någonsin sett.


Finn laddar på hål 13 i ett osannolikt ösregn.


Anne-Mette håller sig under paraplyet och räddar Andres golfbag från att bli vattenfylld.

På hål 14 låg Finn och jag fortfarande lika men hade tappat alla poäng på hål 13 i ösregnet.

Finn hade en 9-metersputt från sidan som han skickad upp ovanför hålet men den vek sig någon decimeter kort om hål för ett enkelt Par.

Jag hade samma putt men från 7 meter. Min vek sig lagom och trillade i för en Birdie!

På hål 16 såg vi fram mot en flaska vin eftersom 16-årige Anders hade kommit igång rejält.



Anders tredjeslag fick inte tillräcklig "bite" i den delvis gräslösa greenen, men den var kvar på en skuttig green och det blev ett Par och en belöning från Knappgården.


Så småningom blev det prisutdelning och alla fick pris.


Jesper med 4,5 i hcp vann tävlingen på 39 poäng! Och det visar ju att skuttiga greener inte är helt avgörande i golf!

Jesper lyfte Pernilla från golvet, eller också var det Pernilla som klättrade upp på Jesper. ;-)

En kul grej hände när Hasse valde en juicemaskin efter att ha valt pris.

Stort och hårt paket. Kolla 9-åriga Nicklas som står i dörren till shoppen...


Senare fick även Nicklas hämta sitt pris och föreslog genast Hasse ett byte.

Men jag sparade det viktigaste och roligaste till sist.


1:a Jesper, 2:a Inge och 3:a Ulf. Och Pernilla som inte spelade idag.


Jag valde en batteridriven skruvdragare i en plåtburk som blir perfekt för två paket kaffe.

Och skruva behöver man ju då och då.

Men oj vad våta vi var efter ett antal häftiga regnskurar under de sista nio hålen.

Vi hade kul ändå, och mina spelkamrater var jättetrevliga. Anders kom nog femma på 33 poäng om jag inte fattade fel.
Hade det varit lagtävling också så hade vi garanterat vunnit den, om inte annat så hade vi vunnit pris för bra stämning i bollen.

Tack Anne-Mette, Anders och Finn. Hoppas vi ses igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0