Inspel på banan inför Pernilla Wiberg Open...

... nåja, men Nigel, Alf och jag spelade i alla fall golf med en och annan liten beskedlig regnskur.
Det förvarnade åskvädret dök upp först senare och då uppe över fjället och alltså en bit bort.

Vi spelade Poängbogey och Köpenhamnare.

Efter nio hål var det ganska tätt i täten...
Nigel 1:a, Alf 2:a och jag 3:a. Men i Poängbogeyn var skillnaden bara 1 poäng mellan platserna.
I Köpenhamnaren ledde Nigel 4 poäng före mig som var 1 poäng före Alf.

I pausen träffade vi Jon som är på besök.

Trond hade köpt en ny golfbag, och var sysselsatt med att plocka över klubborna. 


Tre glada tjejer hade också fikapaus.

Alf hade gjort Par på hål 8 och eftersom alla gjorde Bogey på hål 9 fick Alf gå ut först på hål 10

Först en snygg provsving med bra fart på klubbhuvudet.


... därefter ett kraftfullt slag på bollen med en lite annorlunda sving... men resultatet blev bra.


Nigel hade ett bra utslag som lämnade kvar ett inspel från c:a 75 meter.


Duff och kort om green, men ett enkelt Par.


Nigel missar green till vänster. Alfs boll ligger på green och han ordnade en Birdie.
Nigel och jag räddade Bogey.

Det var spännande in i det sista, men Nigel vann båda tävlingarna och jag kom knapp tvåa före Alf.
Vi hade samma poäng i Poängbogeyn, men jag vann på lägre hcp.
I Köpenhamnaren kom jag klarare tvåa.

Imorgon ska jag spela Pernilla Wiberg Open.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0