Hemmagolf och utflykt idag

Spelade in mig på hemmabanan inför morgondagens tävling tillsammans med Ann och Jan.

Vi hade lite regn på några hål men senare hade vi en het sol som lyste över oss.


Bild på Ann som spelade stabilt idag - som vanligt. En känd Eva från Fulufjällsbyn i bakgrunden.
Eva ska spela med Putte i tävlingen imorgon. Ann spelar i lag med Jan, och jag spelar antingen med Nigel eller med Lars-Inge som ställt upp som reserv.

Jag startar på hål 10, och Ann och Jan får spela sluthålet som starthål. Dom får börja på hål 18, och därefter spela banan i rätt ordning.



Mats hade hjälp av barnarbetare för att få partytältet efter morgondagens tävling på plats.
Det ska bli kul att äta läckert och lyssna på kul musik efter första halvan av golftävlingen. Den fortsätter ju på söndag.


Efter golfen fick jag en liten tur med Ann och Jan i en rejäl bil för att kika på de olika projekten i Idre. Tomterna vid golfbanan, tomterna och den första skidliften i projekt Himmelfjäll, och en sväng genom Fjällbäckens tomtområde. 


Jan och Ann vid Jarles snygga skylt högt uppe i tomtområdet vid golfbanan.
Torvtaket är inte på plats än, men det skulle kanske gå att fixa snabbt genom att samla torvor som golfspelare struntar i att lägga tillbaka på golfbanan...


Grunden till Jarles hus är på gång. Snart får vi se huset mer än på bild.


Och bakom huset finns en liten tjärn med en porlande bäck som fyller på efter det som rinner vidare.

Vi tog sedan en tur upp mot Idrefjäll för att kika på Fjällbäckens tomtområde och Dernings Himmelfjällsprojekt.

Vid Fjällbäcksområdet hade det vuxit upp många hus sedan jag var där senast och fler var på gång.

Men jag plockade inte fram kameran innan vi hade åkt en bit upp mot Topphedens område A i Himmelfjällsatsningen.


Vid tomt A11 hittade jag den här skylten. Lite Samestuk över den...

Och där fanns faktiskt det första lilla men tillfälliga huset. Och grunder till tre hus kunde vi se.

Den första skidbacken kunde vi också ana.


Där uppe börjar den...


... och där nere slutar den. Inte brant, men med bra preparering och åkning på skär så kan den säkert bli njutbar. Och den skrämmer ingen nybörjare.

Nyss fick jag veta att det är definitivt att jag spelar tävlingen med Nigel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0