Golfresan 2

Det blev ingen Banvärdsresa till Hofors, så jag åkte med Ann, Jan och Martin till Funäsdalens GK i Ljusnedal.

Det var lite kyligt i början, men vi hade tur med vädret och slapp regn. Vi fick till och med sol så småningom.

Martin och jag spelade Bästboll Match mot Ann och Jan.

Jag fick problem redan på hål 1 och spelade därefter uselt. Men vad gjorde det när Martin började närma sig toppformen.

På hål 2 fick Martin ett knepigt läge på en sten eller berghäll.

Men det löser nog min lagkamrat bra.


Snygg sving och klubban är hel. Visserligen nådde Martin inte green, men vi delade hålet tack vare Martin.

Fikahuset med självservering var flyttad från platsen efter hål 9 till ett fiffigt läge efter hål 7.
Där passerar man ju även efter hål 14, så vi kunde fika två gånger och släppa igenom två tvåbollar.

Hål 12 är ett knepigt doglegghål där jag aldrig har lyckats få poäng de fem eller sex gånger som jag spelat banan i Ljusnedal. Men nu vet jag hur man ska spela hålet. Jag gjorde Par. Dagens enda, och dagens enda bidrag till laget i Matchen (jag kanske hjälpte till att dela ett eller två hål, men annars var det Martin som förde matchen i vår riktning).


Nu börjar de roliga sjöhålen. Hål 13 väntar.


Härligt gäng på tee för ytterligare ett kul sjöhål. Min stabile lagkamrat Martin i mitten.


Vackert väder och en vacker bana.


Funäsdalsberget med slalombackarna i bakgrunden och Ljusnedals kyrka vid hål 18 som lyser i solen.


Martin och jag vann matchen med 4/3. Martin gjorde 32 poäng och Ann kom tvåa.
Striden om sistaplatsen var hård mellan Jan och mig. Jag slapp bli sist med en halv bollrull...

Ann tog också bilder, så det kanske kommer ett kompletterande inlägg.

Och en kul golfresa var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0