Golfmatch mot Alf idag...

... och vädret var perfekt för golf!  Efter två hål var jag två upp i matchen och ledde Poängbogeyn med två poäng...

Men efter hål 4 var vi lika i matchen efter att Alf gjorde ett snyggt Par på hålet.
Och jag var ett poäng före i Poängbogeyn.


Vid väntan på hål 5 så såg det ut som regn norrut... Alf njuter av sitt Par på hål 4.
Han tog en djärv linje på utslaget. Bollen svepte genom träden på kanten av grustaget och fortsatte rakt fram på Fairway. 50 meter kvar till green...


Från idag har vi provisoriska greener på hål 5 och 13. Nästan hela arbetsstyrkan var på plats vid hål 5 när vi passerade.

Ett par i en tvåboll kom ifatt oss på hål 5. Jag tänkte bjuda in dom i vår tvåboll, men dom hade hållit sig så diskret i bakgrunden, så jag trodde att dom ville gå själva.


Och härligt väder hade vi. Medan vi väntade på hål 7 så tog jag en bild bakåt för att visa vädret, och att vi har gräs både på fairway och en hel del greener. 

Efter hål 7 var jag ett hål upp i matchen och ledde poängbogeyn med 5 poäng!

I halvtidsvilan var Alf ett hål upp eftersom jag använt handlederna i utslagen på både hål 8 och 9 medan Alf ångade på. Men jag hade fortfande två poängs försprång i poängbogeyn.

Inför hål 11 var vi lika i matchen och fick sällskap av Mona och Hans.


Här en bild på det trevliga sällskapet från Edsbyn. Två glada och duktiga golfare som stöttade och peppade de båda hårt kämpande Alf och Ulf.

Inför hål 14, där bilden är tagen, var ställningen:

I matchen var det "All square", och i poängbogeyn ledde jag med en poäng. 

Alf träffade green på utslaget, men fick en lång Birdieputt. Hans slog ett likadant slag som Alf och bollarna låg några decimeter från varandra.

Mitt utslag gick rätt mot flaggan och lämnade mig en betydligt enklare Birdieputt.
Men putten stannade en decimeter kort och både Alf och Hans skickade upp puttarna nära hål för enkla Par.

Efter hål 16 var matchen mellan Alf och mig fortfarande lika trots att Alf gjorde ett vackert Par på hål 15. Och i poängbogeyn var nu Alf i ledning med en poäng.

Ingen av oss lyckades gör Par, Birdie eller Eagle på hål 16...

I bollen bakom oss gick Staffan Olsson (handbollsvirtuosen som numera tränar Hammarby) med en kompis.

Jag hade funderingar på att bjuda in dom för att spela tillsammans med oss på hål 16. Chans på vin alltså...


Men jag tyckte inte att det kändes rätt. Här kommer dom gående för sina Birdie och Parputtar.


Mona och Alf njuter av vyn över "Havet" som vi nyss passerat med alla bollar i behåll.

Jag frågade Staffan med kompis vad dom gjort på hål 16 eftersom dom hann upp oss innan vi kunde slå ut. Jo det var nära Birdie, men det blev ett Par och en Bogey. Och jag berättade varför jag frågade och förklarade Knappgårdens belöningar på hålet.

Staffan lovade att bjuda sin medspelare på en öl, men båda tyckte att vi borde ha bjudit in dom till att spela hålet tillsammans... på skoj naturligtvis.

Efter det så tog Alf ledningen i vår match genom att vinna hål 17.
Och eftersom vi delade hål 18 så vann han matchen med 1/0 och poängbogeyn med 3 poäng.

Jag tackar Alf för en spännande match, och jag tackar Mona och Hans för en trevlig bekantskap och kul golf.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0