Dagen började med regn, häftigt regn...

... men i lagom tid innan jag skulle ut för att spela golf i Idre med Ann, Jan och sonen Martin så upphörde regnet.

Nu blev det Bästboll Match och en Bästboll. Lagen bestod av grabbarna Martin och Ulf mot paret Ann och Jan.


Martin spelar bara någon enstaka runda per år, men han vet hur man svingar ett järn för att skicka iväg en golfboll. Kul att se.

På hål 8 fick jag ett knepigt bunkerläge som krävde en del funderande.

Det gick inte att slå mot flaggan. Det gick inte ens att få plats med bladet på en gofklubba för att valla upp bollen via torvkanten.


Så jag gick lite närmare för att kunna valla upp bollen med hjälp av tån på klubban...


Och det fungerade, studs i torvkanten och upp på green. Även om bollen hamnade en cm utanför foregreen på andra sidan så var jag nöjd med lösningen.


Jan på hål 9 med Ann som åskådare.

Efter nio spelade hål var ställningen den att Matchen var "All square" och i Bästbollen var vi också lika. Individuellt ledde Jan 1 poäng före Ann och Ulf som delade andraplatsen. En "ringrostig" Martin som spelade sin första runda för året bevakade fjärdeplatsen, men var på gång.


Jan hade en rolig kommentar efter att Martins utslag på hål 12 hamnat i högra fairwaybunkern, men jag missade det roliga.

Men det blev roligt senare för mig.

Jag gjorde Birdie på hål 12 och här firar vi med 2 cl Jägermeister delat på fyra.


Under vårt firande var det lika bra att släppa fram Tor-Arne och Per som hunnit i fatt.

Men vi slog ut tillsammans och hade alltså ytterligare trevligt sällskap fram till en tufsig green.


En snygg golfsving av Martin på hål 13. Kul att se ynglingar svinga en golfklubba. Men borde inte även vi som kraftfullt hugger på bollen kunna svinga lika lätt och elegant?

När vi var framme vid hål 18 så var Matchen Dormy. 1 upp till grabbarna med ett hål kvar att spela.

Ann och Jan vann hål 18 och Matchen slutade alltså oavgjord. Men Martin och jag vann Bästbollen!

Individuellt räknade vi naturligtvis också, men där vet jag bara att Jan vann 1 poäng före mig...

Resan till Hofors med Banvärdarna imorgon blev inställd, så nu åker Ann, Jan, Martin och jag till Funäsdalens GK för en avgörande Match imorgon.

Det ska bli rackarns kul. Att spela hem efter sjön med ett utslag som numera fungerar och går spikrakt... ;-) Och jag har ju sett hur Martin visat hur en golfsving ska se ut när den är rätt genomförd.

Kommentarer
Postat av: vanja

spelar du golf?=)

2010-08-25 @ 22:56:44
Postat av: Uffeb

Hej Vanja!



Ja ibland blir det något som liknar golf.

Och de gånger jag inte lyckas så njuter jag av att se ett vackert golfslag från någon annan i bollen.

2010-08-25 @ 23:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0