Sommarvärme, 15 plusgrader...

Jag tog en tur förbi dansbanebygget


Full fart på taket...

... jag fortsatte vidare ner till kvällens blivande brasa vid Kyrkviken

Bettan var där och bättrade på med ett lass granris

Senare åkte jag upp för att se hur det tar sig med altanbygget hos John och Bettan på Häggberget

John hade kortbyxor i sommarvärmen och bjöd in mig på en titt och fixade kaffe


Stort öppet kök med både gasspis och vedspis. Här skulle man kunna spela in härliga matlagningsprogram för TV...


Elisabeth dammsög i entrén och fortsatte senare med att samla mer ris till majbrasan medan John och jag njöt av kaffe och golfprat ute på etapp 1 av altanbygget.

Jag hälsade också på hos Erling för att se hur jobbet med takbyte utvecklat sig.
Takplåtarna var redan på plats och Erling assisterade Stig-Arne med att bock plåt för vindskivorna ute på industriområdet.

Akta tummarna "gubbar"...


Alla tummarna är kvar och snart är taket komplett. Som ett nytt hus... snyggt och stoppar i många år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0