Skargolf och skidåkning...

Jag åkte till golfbanan för att se om det möjligen fanns skare som bar.
Och det gjorde det. Utan problem.



Det blev bara lätta avtryck efter skosulan.


Jag hade två bollar med mig och spelad hål 10 fram och tillbaka några gånger.


Utsikt mot Långfjället från green på hål 10


Jag mätte snödjupet och tjockleken på skaren. En decimeter skare och därunder knappt tre decimeter porös snö...

Vid elvatiden åkte jag upp till Idre Fjäll. Underbart väder, fantastiskt underlag i pisterna och perfekt sikt.

Jag började med att åka längst ned i Västbacken.

Mycket folk i kö till 6-stolen


Jag valde knappen..


Så småningom träffade jag Irene som var på väg till Putte med vänner i en solig kant av Ostbacken.


Det såg skönt ut i solen, men jag har ju åkt så lite skidor den här vintern så jag ville passa på.



Nerifrån Ost så tog jag en bild upp mot Chocken. Ser ut som att det nästan är kö uppe på kanten...

Jag tog en paus på Charlies altan och tog en bild


Det kom lite moln en stund mitt på dagen, men därefter klarnade det upp igen.

Med fortsatt kalla nätter och soliga dagar kan det bli mer skargolf och skidåkning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0