Lite mer golfträning idag...

Nigel och jag slog var sin hink. Nigel skickade en järn-4 (bollen alltså) 270 meter tack vare is i slutet av rangen.
Oj vad det sjöng kul i isen...

Kolla snärtvinkeln före bollträffen! Carry på drygt 170 meter...


Imponerande fart på klubbhuvudet.

Jag fick också vara med på bild...

Laddar en järn-9...


Efter att vi slagit varsin hink hälsade vi på hos Arne i ateljen och åt därefter på Njalla.

Märklig Halo runt solen hela dagen. Så brukar det se ut på vintern när snö är i antågande. Kan det var vulkanaska, eller är det snö på gång?


Hur som helst så gjorde vi en ny tur till rangen och fick sällskap av Erling.

Isen längst ner på rangen hade börjat tina i den bleka solvärmen och länspumpen surrade.

Fredrik och Jocke E dök upp och slog ett par bollar.
Där lärde vi oss mycket genom att titta och höra några kommentarer om en golfsving som jag inte avslöjar här...

Senare tog jag en promenad till Arne och hälsade på.
Angela är i Gävle och Vicky satt i givakt för att kolla om hon möjligen var på väg hem igen... det var väl ovant med bara en i familjen hemma.
Och mitt besök var ju inte speciellt ovanligt eller spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0