Lite av varje... utom skidor

Det blåste för mycket för att en bortskämd skidåkare skulle ge sig upp på fjället trots sol.

Jag tog istället en tur till golfaban och slog fyra bollar. Någon skargolf var inte att tänka på eftersom det aldrig blev minusgrader i natt.
Och det är ju bra för snösmältningen på banan.
Det går fort nu.


Kullen ovanför parkeringen är snart snöfri. Bara det kommer fram några fläckar med barmark så går det fort.
Mörka ytor reflekterar inte bort värmen lika mycket som vit snö.

Och jag tror inte att tjälen är så djup i år eftersom snön kom relativt tidigt, innan den extremt ihärdiga kylan satte in på allvar.

En liten begynnande sjö nedanför green på hål 18 bredvid övingsgreen. Den ser inte uta att växa, utan vattnet sjunker undan i samma takt som det rinner till... ungefär...


På väg mot Klingforsen tog jag en bild över läget vid green på hål 6. Det tar sig...

... och även om det inte har startat någon vårflod än, så flyttar sig och smälter isen i forsen för varje dag

Då och då lossnar en bit och drar iväg, men det hade jag inte tid att vänta på.

Jag hälsade istället på hos Arne och Angela och tog en bild på en av Arnes pågående...

I bilden finns hela familjen. Den som känner familjen känner lätt igen alla...

Jag hälsade också på här:

Takluckan öppen på bilen. Nu är det vår.

Jag hälsade alltså på hos Peter på Sporthotellet. Han var i full fart med att riva väggar och gamla toaletter för att göra om några smårum till fräscha dubbelrum med egen toalett och dusch.

Jag ångrar att jag inte tog en bild på Peter i arbete, men jag tog en bild när det brännbara eldades på gården.

Här brinner en halv mellanvägg...

Men det blir fint inne. Mosaik på de helkaklade toaletterna.



Sporthotellets logga på väggen, men i mosaiktappning... fjälltoppar och sol...

Jag passade också på att ta en bild på en härlig bit drivved från Västkusten som Helena gjort till en berättelse om familjens liv...

... nutid fick inte plats på bilden, men den finns förut (framåt fören) i båten... till höger alltså...

Peter bjöd på lunch på Njalla och jag åkte därefter med till återvinningsstationen för att lasta av mängder av utrivet kakel och toalettstolar och annat obrännbart.

Och i natt ska det bli kallt enligt yr.no, så då blir det skargolf på förmiddagen. Och lite träning på rangen.
Alf fra Norge kommer också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0