Läget på golfbanan...

Mycket snö kvar på hål 8, hål 9 och en del andra skuggiga partier.


Här hål 8...

... och här vägen från treans tee runt myren

Martin är ute och röjer bort den sista snön från vägarna

Vid röd tee på hål 6 har vattnet tagit "fel" väg på grund av en ispropp vid utloppet som används vintertid.


Och därmed rinner bäcken nu den väg den ska ha sommartid
 

Men en ny ispropp mellan hål 6 och 7 har medfört det här...

Översvämning och en ny väg för bäcken...




Snett över fairway på hål 7 forsade bäcken fram.

Men en bensindriven elgenerator och en värmekabel vid isproppen (och en del hackande kan jag tro) löste så småningom problemet.


Medan jag var där så sipprade det sakta fram den rätta vägen decimeter för decimeter.
Ett par timmar senare såg jag från Foskrosvägen att det var löst. Den nya bäcken över hål 7 hade sinat.

På rangen kan man snart spela 18 hål enligt den modell jag har beskrivit tidigare. Det räcker med ett scorekort och att man är någorlunda överens om hur långt det är kvar till flaggan efter varje slag.


Jag fick sällskap på rangen av Arne som kom i bil och Angela som kom efter att ha promenerat över skogen med Vicky. Jag förstår att dom fick ta en del omvägar på grund av grävningarna för vatten, avlopp och el till det nya tomtområdet vid banan.



Men fram kom dom...

Den vovven gillar att springa. Och trots att hon träffat husse hela dagen till för bara en halvtimme sedan så var det ett rackarns kul återseende..

Vi slog bollar alla tre och Arne fick bra fart på sin Hybrid efter bara ett par slag.


Angela och jag hade även järnklubbor med oss, så det blev en liten närmast flaggtävling.

Det blev väldigt jämnt. Men Angela radade upp et gäng bollar på en snygg linje vid den närmaste flaggan

Av de fem bollarna på rad till vänster om flaggan så kan det vara en av dom som är min, men de två närmaste är definitivt Angelas - kanske alla. Men jag vann med 10-9 efter en väldigt spännande match.

Efter golfträningen tog jag en tur till Klingforsen och därefter till två intressanta byggarbetsplatser.

Inget vårflöde än på ett tag.

Erlings tak är snart färdigt för de nya takplåtarna

... men plåtarna måste ju anlända till Idre först.

Vid hembygdsgården jobbas det i ett tempo som gör att jag gissar att man vill ha klart till Valborg...

Snyggt tak


Utbyggnaden som blir scen är också snart klar. Det ska inte bara bli en dansbana, det blir en kombinerad uteservering och dansbana under tak som kan hyras för olika arrangemang.

Det händer saker i Idre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0