Härligt väder idag...

... soligt och kul för alla turister som satsat på en skidpåsk här i Idre.
Det är ju några dagar sedan vi såg solen senast...

Jag åt en härlig påsklunch hos Angela och Arne.

Takdropp och varmt i solen

Ser ni dropparna?

Angela hade dukat upp en enkel påsklunch.


Oj vad jag ångrade att jag inte hade klätt mig i kavaj och slips och haft med mig ett fång rosor.

Men den känslan gick fort över eftersom jag kände mig varmt välkommen som jag var.


Suddig bild, men den påminner i alla fall mig om hur trevligt vi hade det.
Jag vann "äggknackningen"...

Jag hade tänkt ta ett vackert porträtt på Vicky, och jag lockade med att be henne säga "omelett".
Det brukar ju locka fram rätt leende hos människor...

Men Vicky sa inget, hon slickade sig däremot om munnen.
En härlig hund...

Men hon gillar inte påsksmällar. Och det är många hundar som är i samma situation.
Vilket är något som det sällan pratas om i samband med olika "fyrverkerihelger".

Tänk er en tjejvovve som just satt sig för att kissa och det plötsligt smäller en bomb...
Det blir ett hopp och ett knipa ihop och inget mer kissande det dygnet... 

Nästa gång det smäller i fjärran så blir vovven lite rädd och gömmer sig bakom allt som finns att gömma sig bakom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0