Golfsvingar idag igen...

Man börjar nästan tro att man kan bli av med sina gamla dåliga varianter genom att försöka träna in en ny och lugnare sving med bättre fart på bollen.

Någon har sagt att det är jättelätt att lära sig en ny och bättre golfsving, men problemet är att bli av med alla dom gamla dåliga...

Erling och jag var på rangen och slog väl cirka tio bollar var.
Jag gjorde ett litet överslag över min tillvaro på en golfbana, och kom fram till att jag nog svingat en golfklubba med avsikt att träffa en golfboll minst 100 000 gånger.

Och hur många av dom svingarna har varit konstiga på olika sätt? Minst 99 300... ;-)
... och dom ska man förtränga och undvika... kul uppgift.

Här en bild på Erling



Och en till


Och Uffeb själv...


Ja ack ja.

Snart har vi nog fattat att man inte skickar iväg bollen med händer och underarmar...

Kan kanske bli skargolf imorgon om det blir rejäla minusgrader i natt.
Men tidigare år så har vi fått vänta till mitten av April.

Det är fortfarande lite för tjockt snötäcke även om det skulle frysa på rejält.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0