Golf, snooker och bordtennis...

... och när jag kom hem hade jag de här roliga bilderna i min mail:

Angela har varit i Gävle under veckan, och innan hon for i söndags så fotograferade hon det här rådjuret utanför vardagsrumsfönstret

Klockan sju på morgonen i Idre förra söndagen

Och i torsdags kom det plötsligt två decimeter snö i Gävle

Som på julafton... och Angela passade på att fotografera

I väntan på skjuts till golfbanan tog jag bilder på två olika byggprojekt


Erlings byte av yttertak

Och den blivande dansbanan vid Hembygdgården

Jag visste inte tidigare vad det skulle bli, men till mitt tidigare inlägg fick jag två kommentarer som berättade att det ska bli en utedansbana.

Jag åkte alltså lite senare till golfbanan tillsammans med Nigel och vi tävlade i både närspel mot två olika flaggor och drive närmast 150-skylten (jag använde Drivern och Nigel ett långt järn)

Vi fick sällskap av to gutar fra Norge

Dom är inte osams, dom bara råkar spela från olika håll...


Här laddas det bra...


... men jag hann få med bollen i bild (snett ovanför skylten till vänster).
Med vetskap om slutartiden skulle det gå att räkna ut bollhastigheten...

Efter golfen spelade Nigel och jag Snooker som Nigel vann med 10 - 5. Men jag ledde en stund med 5 - 2...
Vi avslutade med en bordtennismatch i bäst av tre... 2 - 0 till Nigel.

På vägen hem tog jag ett par bilder på infarten till Idre där man röjt undan en del sly och träd för att öppna upp vyn mot Idresjön.




Bra initiativ tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0