Golf, Klingfors och skidor idag...

Underbart väder!

Jag hann spela sex hål med Erling innan skaren började luckras upp. Vi startade på ettan den här gången.

Erling skickar iväg en röd boll på hål 2


Och en till men med en kul snötorva...

... och inte behöver man lägga tillbaka snön...


Min gula boll kort om högra greenbunkern

"Övningsområdet" i skogen vid rangen får snart en ny utslagsplats från det här läget


Bild över parkeringen som visar att det börjar dyka upp gräs bakom rangen


Vi tog en sväng bort till Klingforsen innan jag åkte upp till Idre Fjäll för att åka skidor och njuta av vädret


På Idre Fjäll var det förvånansvärt bra underlag i backarna trots värmen. Men det hade ju varit några minusgrader även i natt.

I Ost ligger solen på tidigt på förmiddagen och det var ett sockrigt lager på ytan, men hårt under.



Ostbranten med Städjan i bakgrunden


Jag tog en liten paus på solaltanden vid Charlies. Inte så mycket folk nu eftersom påsken är över.

Vy mot Norge från altanen


Och imorgon lär det bli lika soligt...

Kommentarer
Postat av: Bo Jonsson

Härliga bilder, men jag tycker att det är fusk med färgade bollar ...

2010-04-11 @ 21:50:38
URL: http://alpinechar.blogspot.com/
Postat av: Ulf

Det går lite fortare med färgade bollar...

Och man måste skynda sig att spela så att inte solen hinner luckra upp skaren.



Du hade skrivit ett väldigt klokt inlägg på din blogg om klimat, värmeenergi och väder.



Det är det är så jag ser på saken också.

2010-04-12 @ 09:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0