Första vårregnet nu mot kvällen...

... det doftar nästan sommar...

Tidigare på förmiddagen tränade vi lite golfsvingar. Det blev ingen skargolf eftersom det inte var tillräckligt kallt i natt.


Alf, Erling och Ulf slår korta järn till den snöfria skogen till vänster om rangen.
Vi hade ett träd som flagga, och vi behövde inte gå så brett för att plocka tillbaka bollarna...

Alf gjorde en "Hole in One" - d v s han träffade stammen någon decimeter ovanför backen.

Skaren på rangen bar oss en liten tid, så även några av våra missar kunde vi plocka upp

Och Alf var flitig och hittade en hel mängd tidigare missar också...

Jag tog en bild på vattensamlingen nedanför green på hål 18 innan vi lämnade banan.

När vi kom någon dryg timme tidigare så var hela det gröna området en liten sjö med tunn is.
Nu hade isen smält och vattnet sjunkit rakt ner i backen...  (jämför med bilden från igår)

Och kullen mellan rangen och tee på hål 13 är garanterat helt snöfri imorgon.


Efter golfen åt jag en lunch på Njalla och på promenaden hem träffade jag Arne och Vicky som var på promenad runt kyrkan och till Konsum.

Jag och Vicky väntade ute i solen medan Arne handlade en liter mjölk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0