Det går framåt med snösmältning och golfsving

Jag slog ett par hinkar med Erling från utslagsmattor på rangen.

Tre stilstudier på Erlings hantering av hans nya Sandwedge

Erling köpte ett nytt och skräddarsytt järnset förra året. Taylor Made Burner.
Jag fick provslå ett par gånger... lätta skaft och all vikt nere vid klubbhuvudet och fräscha handtag med bra grepp. Jag måset tvätta mina grepp eller greppa om till sommaren... eller lura Erling till att köpa nya klubbor, och sälja sina nuvarande billigt till mig...




Snyggt jobbat Erling!

Vi tog senare en promenad på banan för att kolla hur snösmältningen fortskrider

Hål tio med "vit tee" i förgrunden.


Greenkanten på hål arton.


En fin liten sjö bakom röd tee på hål arton.


Hål två från kullen med green i bakgrunden.


Städjan ovanför skogen bakom golfbanan. På fjället är det gott om snö länge till.

Men på golfbanan ser det bättre ut än man kunde befara efter all is som blev innan snön kom på allvar i december.

Samma datum 2008 såg det ut så här nedanför min balkong

Och nu är det snöfritt.

Den 19 april 2009 spelade jag sex hål skargolf med Alf

Alf skickar iväg både boll och en del snö...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0