Spektakulärt vattenslag... bland annat

Man spelar inte golf med bar överkropp, men bollen låg djupt i vattnet och mina medspelare insisterade på att jag skulle spela bollen. Med regnyxorna på så räckte det ju att ta av den vita pikétröjan för att slippa bli alltför kletig efter slaget... 

Efter alla mina bilder på andra i vattenhinder med rejält sprut så offrade jag mig...

Jag fick iväg bollen till lagom avstånd för att ha en Sandwedge kvar till green istället för en Järnåtta efter ett dropp...

Och det var tur att jag hade tagit av mig tröjan och hade en handduk med mig, och att det inte fanns publik.

Jag spelade med Alf och Erling och vi fick vänta en hel del eftersom vi gick en treboll efter bara fyrbollar.

Men vad gjorde det när vädret var så härligt.

Efter pausen anslöt Håkan, så nu blev vi också en fyrboll och skulle bättre passa in i tempot på banan.

Men när vi letade boll på hål 13 så släppte vi fram Jan och Birgitta som spelade en tvåboll efter alla fyrbollar.


Håkan och Janne studerar Birgittas inspel...

... och det blev en snygg lobb över greenbunkern...

Vackert slag!

Efter golfen bjöd Erling på pizza på Idregrillen
Ahmed är alltid glad och i full fart


Och serverar våra pizzor ute i solen - Idretjutet till Erling och Marinara till mig.


På väg hem från golfklubben fick jag ett brev av Kina som var adresserat till "Uffe Blogg".
Det var en hälsning från Österåkers GK och Solveig och Leif som jag spelade med i början av augusti. Bild från tillfället här:

Tack för den hälsningen! Vi hade fint väder då också...

Och på väg hem från Idregrillen fick jag MMS från Anki i Västerås som just gjort Hole in One!

Härligt Anki! Av flaggan att döma ser det ut som Skerike GK...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0