Spännande Match mellan herrar och damer idag...

Erling och jag spelade "Bästboll Match" mot Wenche och Kerstin.

Efter två hål var vi 1 upp och efter fyra hål 1 ned.
Efter nio hål var vi 1 upp igen men efter tio hål var vi lika.

Här en bild från hål åtta när Erling, Wenche och Kerstin låg mitt i fairway och det börjar bli väntan på bollar framför.

Erling är fokuserad.

Efter tolv spelade hål var vi 2 upp, men förlorade hål 13.

Här sitter vi och väntar på hål 14, och Erling passar på att tvätta bollen.

Vi vann hål 14, men det berodde inte på att Erling tvättat bollen. Vi förlorade både 15 och 16.

Inför hål 17 var vi alltså lika igen, men tjejerna vann hålet genom Wenches Par - trots att hon inte var på green på utslaget...

Jag ordnade Birdieputt på sista hålet och missade, men vann hålet med ett Par.

Vår Match slutade alltså oavgjort.

De första nio hålen gick på rimlig tid, men därefter blev det mer och mer kö. Rundan tog 5 timmar och 10 minuter.

Vi såg en del konstigt beteende på banan. Man har ju fått lära sig att man aldrig drar golfbagen mellan en greenbunker och green..

... men här är det någon som till och med lyckats köra en golfbil mellan green och bunker...

Och senare såg vi en golfvagn på foregreen på hål 14 och två bärbagar på foregreen...

Men senare var det premiär på filmen "Flickan som lekte med elden".

På Idre Bio alltså.
Fantastiskt att vi kan vara med tack vare den digitala tekniken.
Saknar bara de mjuka fåtöljerna i en riktig biograf...

Och vad tyckte jag om filmen? OK, men inte i närheten av Stieg Larssons böcker...

Hittade en recension på Norrköpings Tidningar som jag kan instämma i.

Men det är kul att det är så många som går på bio i Idre. Jag frågade Emil om rekordet i antal besökare, och svaret var fullsatt vid flera tillfällen (120 platser).

Förra julen var det 700 besökare under åtta dagar när Göta Kanal nummer 2 (eller vad den hette) visades. Kul!

Imorgon blir det nog en eftermiddagsgolf med Erling, och kanske bara nio hål eftersom det är knökfullt på banan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0