Kylig golf idag, men ingen snö förutom på fjälltopparna

På grund av en kylig förmiddag (+3 grader) så gick Erling och jag ut först vid tolvtiden (+ 6 grader).

Men före oss hade det gått ut några bollar. Bland andra Angela och Åse i en boll och Göril och Lisbeth i en annan.

När Erling och jag skulle ut på hål 10 kom BjörnE och anslöt.

Vi hade för det mesta sol under dagen men en ganska kall vind som friskade i rejält ibland.

Här sitter Björn och Erling och skojar och pustar ut efter "Mördarbacken".


Erling hade skidglasögon på grund av den kalla blåsten och problem med tårögdhet. Inte helt fel utrustning tycker jag.


Björn laddar med vatten och Erling försöker smuggla undan skidglasögonen eftersom han upptäckte kameran.

Vi hade tre halvlyckade utslag i motvinden på hål 14.

Björn duffade och bollen syns när den steg högt och sakta och landade före "Björnbäcken". Andraserven blev bättre och landade i greenbunkern.

Erling skickade iväg bollen rakt mot flaggan...

... men den landade lite kort om green och rullade bakåt ett antal meter.

Min boll hamnade i skogen till höger med ett bra läge för ett möjligt Par.
Men Bogey blev det.

När vi var på hål 16 kom Micke, Påhl och Tobbe ifatt.

Alla tre låg på en prydlig rad nedanför sista kullen före platten vid "Havet".

Här är grabbarna på väg. Bollarna ligger med armslängds avstånd precis där platten före "Havet" börjar.
Och alla tre gjorde Par på hålet. Tobbe var väldigt nära Birdie.

I vår lilla tävling så vann jag, men Erling och Björn avslutade med parputt och Bogey på sista hålet, vilket är helt Ok för en Bogeyspelare.

Jag var nära att sätta ett baklängesslag från skogen på andra sidan vägen upp till hål 1. Hade den bollen rullat fyra centimeter närmare hålet så hade jag också gjort en Bogey. Men det blev 7 i för 1 poäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0