Hoppade in extra som Banvärd idag...

Som tur var kunde jag använda banvärdsbilen, men bara på grusvägarna på grund av morgonens ihärdiga regnande.

Sju trevlig ynglingar, som slog lååångt och ibland snett, gick efter varandra i en fyrboll och en treboll. Första nio tog 20 minuter över idealtiden, men dom tog kaffe och mackor med sig ut på banan och hoppade alltså över rasten utan bli irriterade. Tack!

Jag tog en liten promenad upp i skogen ovanför "Halvvägshuset" vid hål 16.

Där tog jag bilder på de blivande hålen 4 och 5 på den nya B-slingan som startar med hål 10, 14 och efter tre nya hål ansluter till nuvarande hål 15, 16, 17 och 18.


Vy från green till tee på det nya korthålet där green ligger lägre än tee och hålet är bara 100 meter långt.

Nästa hål är Par 4 och går tillbaka parallellt med hål 15, men högt upp i skogen.

Bild från gul tee med utslag över ravinen upp till en blivande fairway som skymtar i bakgrunden.

Alla de nya nio hålen kommer att bjuda på rejäla utmaningar tror jag.

Ska bli skoj att få en guidad promenad med Johan Benestam på söndag i samband med tomtvisningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0