Golf med nästan noll tankar på golf idag...

... har naturligtvis mest undrat över hur Per har det, och var han finns. Ambassaden skickar en person till flygplatsen ikväll tillsammans med Pers flickvän och hans bagage, för att se om han kommer iväg med flyget till Prag i natt.

Ännu har ambassaden vare sig fått information eller tillåtits kontakta Per.

Men golf utan tankar på golf i mer än några sekunder före varje slag eller putt är tydligen rätt modell.

Jag streckade visserligen två hål, men skrapade ihop 32 poäng...

Vi var tre som startade vid tolvtiden, men fick sällskap sista nio av Björn. Och vi var inte ensamma på banan.

Vi mötte Angela och Åse när dom spelade hål 8.


Dessutom var Lisbeth och Göril ute före oss, och bakom kom Håkan och Ingrid och senare två trevliga killar från Lexös restauranger på Idre Fjäll. Dom hade hyrt golfbil för att hinna så många hål som möjligt före kvällen.

Vi fick lite sol så småningom och här är därför en glad bild på Erling, Alf och Björn


På hål 18 blev Björn förvånad när han lyckades skicka iväg klubbhuvudet på sin Hybrid cirka 60 meter och in i skogen. Men Alf var snabbt där och hittade det.


Björns favoritklubba, snyft. Men den går nog att laga...

Nu ska jag ut och äta en pizza och vänta på samtal från Kairo. Eller kanske från Prag tidigt imorgon bitti.

Jag har också gjort mitt sista försök med att hitta problemet med bilen. Jag fann en mystisk enhet som var lös och som bara hade en eltråd till kontakten där man som elingenjör förväntar sig två...


Men efter snabb hjälp från en trevlig man i Skellefteå, så vet jag nu att det är en avstörningskondensator till tändspolen. Den kan knappast orsaka problemet som bilen har, men som han sa "Ford har väl i alla fall satt dit en av någon anledning".

Jag ska därför dra åt fästskruven imorgon, ladda batteriet igen och göra ett startförsök.
Lyckas det inte så blir det Mora nästa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0