Väktare i skolan?

Jag tvivlar på att det är vaktbolagen som hittat en ny nisch.
Om ni följt debatten...
Troligen handlar det om bekväma lärare och svaga rektorer.

Jag har provat på läraryrket i grundskolan under några få månader.

Lite saker som hände och krävde fysisk kontakt:

1.  Två killar hoppar ut från ett fönster under pågågående lektion (på nedre botten). Dom gillade kanske inte det som sagts under lektionen om att jobba med ämnet och sluta störa.
Jag fick nästan fast i grabben som hoppade ut som siste man, men orkade inte hålla fast.

Efter lunch lyckades jag få ett enskilt samtal med uthopparna i klassrummet, men då fick jag bruka handpåläggning, knuffas och låsa dörren.

2.  En kille vägrade att ta av sig mössan inomhus. Lite löjligt problem kanske, men när jag lyckades lirka av honom mössan en gång så blev det senare ett hot om anmälning för en totalförstörd mössa.... försök om du vill, tyckte jag.

Jag träffar då och då de är unga männen och tror inte att dom fått vare sig fysiska, materiella eller psykiska skador av mitt agerande.

Men jag lovar att jag hade backat och gett sjutton i allt om jag förstått att jag kunde bli anhållen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0