Utförsåkning en bit bort...

I Härjedalen har det redan varit premiär...


Dagsfärsk bild från Hamrafjällets webbkamera. Där var det premiär i lördags...

Men i natt var det rejält kallt i Idre och kommer att bli så en natt till..

Bild från "Fjällbloggen" på Idre Fjälls webbsida.

Det blev ingen golf idag på grund av frost hela dagen...

Och när det gäller bilen så är det ganska lugnt.

Talade nyss med en Boschexpert i Borlänge som kunde berätta att det bara är en auktoriserad Fordverkstad som har tillgång till kopplingsschema och information om startspärrenheten från Bosch...

Och idag fick jag bensinstopp. Efter att en verkstad i Idre lyft ur bensintanken och hjälpt mig att konstatera att bensinpumpen var OK så fungerade inte bensinmätaren. Men när jag tankade för att åka till Mora i måndags så såg den plötsligt ut att fungera...

Men tydligen inte när tanken börjar bli tom. Som tur var fanns det en parkeringsplats inte långt från där Erling bor.
Så efter en kort promenad så fick jag hjälp att fylla på några liter från Erlings reservdunk.

Men när det gäller den krånglande startspärren från Bosch så får jag nog lösa det själv... den ska bort helt enkelt.
Men inte av någon som inte kan, och som vill ha minst 700 kr i timmen för att lära sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0