Tvättat ikväll.

Oj vad man känner sig produktiv, och vad gott det luktar om ren tvätt.

Lite tråkigt att det fortfarande saknas ett torkskåp efter många år.

Appropå många år. Jag jobbade tillfälligt som lärare på Strandskolan i Idre för många år sedan.
För någon vecka sedan fick jag ett brev från kommunen där dom efterlyste två nycklar till Strandskolan.

Jag har koll på nycklar och har tre olika nyckelknippor. De nycklar som saknas på Strandskolan efter tio år, eller liknande, finns inte hos mig.

Om jag återlämnat dom utan att få kvitto, kommer jag inte att betala 1 400 kr för den missen. Speciellt inte som kommunen tydligen har dålig koll på vad som händer med deras nycklar.

Att komma och fråga efter nycklar efter så många år tyder på dålig kontroll och dåligt omdöme. Men det löser sig nog.

Kul historia i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0